torsdag 29 augusti 2013

KRONÄRTSKOCKA...







Igår när sköna hem var här & fotade
hade de med sig blommor.



Bl.a denna skönhet som jag föll direkt för.




Kronärtskocka på lång stjälk. 
 Kommer bli min favoritväxt här hemma nu under hösten,
gillar verkligen både formen & färgen.



Passar bra i en lite grövre keramikkruka,
ger ett riktigt robust intryck som jag uppskattar.



Bredvid har jag då som motpol till det robusta,
mina skira moccakoppar, som får stå för den mjuka sidan 
på hurtsen.


Idag är det en riktig höstfeeling här utanför fönstret,
så ikväll kör vi vinbondens lyxgryta till middag.
Har faktiskt saknat dessa heta, goda, lite höstigt mustiga grytor
som får stå på spisen & gotta sig några timmar, medan köket fylls av 
av allehanda örtdofter som sprider sig från grytan.

Så dags att plocka in färska örter från trädgården.




k r a m åsa