söndag 30 juni 2013

ETT STRÅK AV ROSOR...










Efter en lugn sommardag mest tillbringad i hängmattan
tillsammans med en lätt sommarbok & en pläd över benen.



Tog jag mig en kvällstur bland mina rosor för att plocka in en
STOR bukett av DOFT.







Som jag rena nämnt ett flertal gånger är jag väldigt...väldigt...förtjust i rosor
och framförallt DOFTEN av rosor.  Doften som slår emot en när man öppnar
balkongdörren en tidig morgon...det finns absolut inget som kan slå det!



Den ljumma söta doften av honungsrosen,
 när man sitter på den gamla slitna bänken därunder, 
för mig en riktigt härlig sommardoft.


Jag tror på DOFTER, jag tror att det ger oss så mycket
kraft & energi, som tar oss igenom det mörka doftlösa vinterhalvåret.
Känner att jag verkligen måste TANKA dofter just nu.




Jag har ca. 30 olika rosor i trädgården och inser nu när jag
går här med saxen & kameran att i stort sett ALLA är vita eller ljust rosa.
Måste ju tyda på att jag har någon liten romantisk ådra långt därinne, som enbart visar
sig i ROSVÄRLDEN.





Tänker nu plocka fram lite olika vaser och fortsätta
denna söndag i lugnets tecken...med ROSarrangemang.



VARM söndags
k r a m åsa