onsdag 20 mars 2013

GODKVÄLL












måste bara sticka inom och tipsa om en superenkel



& god vardagsmiddag jag gjorde ikväll.
Receptet hittade jag i Expressens Allt om LCHF.
Jag är ju ingen bantningsmänniska tyvärr...älskar FIKA alldeles för mycket.
Däremot gillar jag nya recept och här kommer ett 
som bara var så fantastiskt gott & framförallt snabbt och lätt.




gör såhär:
förbered parmesansmöret genom att blanda ingredienserna 
och rulla in i gladpack och låt stelna i kyl eller frys
en stund innan servering.
Panera kycklingen i sesamfrön och stek i smör i stekpanna
tills den är helt genomsstekt.
Servera med stekt sparris och parmesansmöret.
M U M S
(Till maken gjorde jag även klyftpotatis, så han skulle bli nöjd)

Ett litet tips som stod i tidningen, man kan ha smöret liggandes i frysen
det passar även till både kött & fisk...

Nu ska jag sätta mig ner och skriva alla er tävlandes namn
på lappar så ska min dotter få äran att dra tre namn på vinnarna av de
fina, fina Iittala glasen.
Återkommer med det IMORGON!



k r am & g o d n a t t    åsa