tisdag 15 januari 2013

SOVRUMSFEELING A LA SKÖNAHEM










Satt och bläddrade i magasinet Sköna Hem 
∼  förövrigt en av mina absoluta favoriter ∼
Hittade vad jag tycker,  en superfin sovrumsbild

bild från Sköna Hem


gillade mjukheten i detta rum väldigt mycket.
Jag får en känsla av riktig ro i denna bild...

Har funderat länge på att skaffa mig en klädd sänggavel...
ni vet...det som alla tjatar om....hotellfeeling...
Så jag föreställer mig denna sänggavel som i bilden ovan fast aningen högre, 
gärna klädd i grått.
So far...so good...
Nu till problemet...plånboken, det är aningen tunn just nu!
Tänker att detta får väl bli mitt nästa D I Y projekt...klädd sänggavel!
 Till helgen sätter jag igång. 
 MDF-boarden är inhandlad, skumgummi likaså
nu är det textil som ska till...jobbar på det!



Vårt sovrum


Kommer även försöka ge mig på en sänghimmel, den får hänga i takbalkarna
även hos oss, då behövs ingen besvärlig ställning...
med besvärlig ställning i detta hänseende menar jag alltså till sänghimmelen...
absolut inget annat, så ni som googlar på sovrum + besvärlig ställning, 
sorry, gör er inte besvär, det blir inte roligare än detta!


Nu ska jag upp och mäta hur mycket tyg som krävs för att få till
denna härliga feeling i vårt sovrum, kanhända blir det 
även så att jag tar med mig senaste Sköna Hem och landar lite
skönt däruppe bland alla kuddar...

SKÖN KVÄLL TILL ER
GLAD ATT NI FINNS


k r a m åsa