söndag 30 december 2012

NYÅRSKLÄNNING...













Nu har den anlänt, min nyårsklänning...
Visst är den VACKER - kommer sitta som en SMÄCK på mig...




Säkert!!!...hmm, hade antagligen inte fått upp den ovanför knäna...

Guldfodralet tillhör självklart min lilla dotter, som ska ut på party på nyårsnatten,
själv håller jag nog en aning lägre profil...den lilla svarta kanske..
....eller möjligtvis den stora svarta...





gillade ifs. halsbandet...kan väl mamman få använda som
dekorationsvimpel när nyåret är över!

 ∼ ∼ ∼ ∼ ∼


Pysslar här hemma med kvällens middag  ∼what redan nu, tänker ni ∼ 
Ikväll kära vänner plockar jag fram lergrytan...igen
en av mina absolut STÖRSTA favoriter i köket, den + kokboken av Fredrik Zäll,
ja vet...har tjatat om den förrut, men f*n vilken supergrej...lergrytan alltså:)





här skall det bli En fransyska från Rhône, 
denna godbit behöver lite tid för marinering, så medan hela härligheten
ligger och gottar sig i kylen kan man passa på att ta en sväng till
i mitt fall,  Zandvoort och kika på lite fina saker.
Det är finemang en söndag som denna!



Så nu tar vi tag i denna, näst sista dagen, på detta år,
här hos oss en riktigt GRÅ allmänt TRIST söndag...
och gör det allra bästa av den...skidåkning...är INTE att tänka på....
neej...det får bli shopping!


k r a m åsa