torsdag 25 oktober 2012

MAKEUP...













är INTE min starka sida,
men här ska jag visa er vad det är som jag använder mig av,
de dagar när jag ska se aningen fräschare ut...



Instant smooth från Clarins
är en silkeslen och oljefri primer 
som jag gillar väldigt mycket.
Har en ganska grovporig hy, så den här är super för mig,
fyller i porerna och slätar ut huden,  använder den under min foundation.





min favorit foundation är denna från Chanel,
en ultra lätt variant, den bästa jag har provat nu 
när man kommit upp i åren och rynkorna kommer smygandes titt som tätt.
Vill absolut INTE att foundation lägger sig i rynkorna  ∼ INTE roligt.




Ibland...speciellt så här på hösten använder jag
B U S brunutansol och kanske speciellt mycket just den här
hösten när man inte haft någon chans att använda B A S brunavsol
(för visst är det så att inte blev man direkt kanonbrun denna sommar)

Har alltid använt Clarins, men nu har dottern visat mig en
billig variant från Dove som doftar helt ok, ger en fin hudton och är så lätt
att smörja in sig med, precis som en vanlig bodylotion.
Rekommenderar denna starkt!
 När jag får lite färg på framförallt armar & händer
så gör sig smycken och nagellack så mycket bättre,
som plus på detta så känner jag mig själv aningen piggare
och det kära vänner är värt mycket så här under mörkare tider.



Vad mer använder jag mig av i makeupväg...
jo en ögonbrynspenna, lite rouge på kinderna, om jag orkar lite läppstift
och självklart,  någon lätt...god...parfym.
That´s all...klar på 5 röda.



k r a m åsa