lördag 29 september 2012

PÄRLANS KOLOR












Efter en lång, härlig dag/kväll på stan
har jag nu landat hemma i tvsoffan.



Utsikten från Fjällgatan är hänförande,


tänk vilken vacker huvudstad vi har...
Men ser ni vädret var inte alls lika hänförande, smått duggregn...




Käkade lunch på Herman´s...
gillar deras skylt
LETTUCE PRAY


Fortsatte ner mot Nytorget och kom såklart förbi  Pärlans konfektyr, 
har ni varit där???
∼ det är så konstigt...jag hamnar ALLTID vid fika/godis ställen...
kan absolut inte förstå varför ∼

rackarn´s goda kolor måste jag säga,
faktiskt de godaste jag smakat!
Kaffet är inte heller fy skam, sen att det känns som man sitter i ett kafé från
50-talet gör ju inte heller saken sämre och att dessutom musiken
som strömmar ut från högtalarna...dvs. veckans musik,  var Alice Babs...
Hur ofta hör man Alice Babs nuförtiden???
Vet förresten folk vem Alice Babs är längre! 





Självklart köpte med mig lite blandade smaker kola hem,
efter idogt provsmakande ger jag 1:a priset till
taadaa....

∼ VANILJ & HAVSSALT ∼

måste väl nu även erkänna att jag mår aningen
illa efter detta test!!!
Men vet ni...det var det VÄRT.


NJUT KVÄLLEN