torsdag 31 maj 2012

Timjansgången...











Här är vad vi kallar timjansgången, en liten
gång bestående av ölandsten, stenen har vi funnit på diverse
skilda ställen i vår trädgård.
Mellan stenarna har jag planterat olika sorters timjan! 
Det kommer även upp andra växter som frösår sig själv bl.a mina
söta, rara minipenseer, lavendel, vallmo mm. tycker det är
fint när trädgården själv bestämmer vad som
ska växa på respektive ställen.
(Ifs. kanske inte just då maskrosorna, de väljer ALLDELES för MÅNGA
och ALLDELES FEL platser, för att jag ska känna mig helt bekväm
med just deras placering)


Här väntas tydligen dåligt väder har jag hört med både åska och regn.
Bäst att passa på att hålla sig ute en stund till, för sen är
det väl bara att krypa upp i soffan med en god bok och
vara tacksam för att man har tak över huvudet när ovädret kommer.
Hoppas bara inte att det slår sönder alla växter i trädgården!






NJUT DAGEN ALLA FINA.