lördag 19 november 2011

före & efter...



Hej alla på lördagen. 




Tänkte visa er en före & efter bild av vår trappa ner till 
 undervåningen.
Detta är före bilden, då fanns ingen trappa inne i huset
utan man var tvungen att gå utifrån, inte skoj kan jag lova då vi hade
duschen här nere 1:a året vi bodde här!!!



Nu har vi byggt en stentrappa ner, ni ser att ett fönster finns kvar,
det andra försvann tyvärr under trappan.
Dörrhålet till höger är in till dottern´s rum som ligger i den nybyggda delen
(var från början ett fönster ut mot trädgården)





denna söta lilla (15 cm. hög) kristallkronan hittade maken och jag i en gammal
lampaffär på söder och blev så förtjusta i.





När vi putsade väggarna där nere byggde maken lampor
av hönsnät och murbruk, liknande sådana man har i
"finkor" på Mallorca.
Just nu bor en liten pippi jag köpte på marknaden i Marrakech i en av dessa lampor.


Känner jag mig själv rätt kommer snart en tomte flytta in!





Så här ser det ut just nu i vardagsrummet där trappan
 kommer upp.
Men om en vecka är det 1:a advent och då kommer det se ut 
på ett helt annat sätt, då kommer ju julen smygandes.
Har varit i en av mina favoritaffärer idag och införskaffat lite mer
adventsfint, det visar jag i morgon.


För nu är det duschdax och sen Thanks giving middag med Turkey, stuffing,
MAJSPUDDING,  sweet potatoes och cranberry sauce. Ni ska veta
att jag längtar - årets godaste middag - majspuddingen OMG.




Ha en fortsatt fin lördagskväll/Åsa