lördag 15 oktober 2011

Plåthylla...


Hej Hopp så här på lördagen





I dag arbetas det i köket här i vårt casa.

 Bästa maken har tillverkat en plåthylla åt mig




i vad jag skulle kalla snällt industriellt som just var mitt tema
för det nya köket




nu ska den tvättas ordentligt, sen är kan jag åtminstone få upp
lite glas och tallrikar (som just nu står utspridda i hela vardagsrummet).

Maken håller på att installera diskmaskin och ugn, tyvärr ingen
spishäll ännu, försenad från leverantören!
Sen hoppas vi att bänkskivan kommer i nästa vecka
och då, då blir det matlagning på hög nivå, är så less på
dessa halvfabrikat, korvmoj och pizzavarianter.
Längtar efter god hemlagad mat!!!

Men fram till dess får jag nöja mig med lite lättare varianter
i dag kör vi lite plock med charkuterier, ostar och annat
lite smått och gott - det är ju ändå lördag!


k r a m åsa