söndag 17 juli 2011

Målardag



Idag kändes som en äkta målardag,
det var liksom målarväder...




 startade med den tidigare vita stålstolen som nu har blivit svart,
för att matcha den högblanksvarta  entré dörren


som jag målade utsidan på redan förra sensommaren, efter inspiration från att vi varit i
 Notting Hill och sett alla fina hemma målade dörrar i högblankt och fastnat för just
denna kolsvarta blanka färg.
Jag tycker det är så charmigt när dörrarna är målade förhand och inte
fabriksprutlackerade  - de blir så mycket mer levande!




 Som ni ser på första bilden nertill så har jag inte målat insidan än,
så det var dagens projekt.

Ser ni oxå vad våra hundar har lyckats skrapa sönder,
(då vill jag inte skylla på våra pojkar vi har nu, utan tidigare gossar)

foto: @my casa

när jag nu ändå är igång så tar jag även de små röda fönstren
och gör dem svarta.
Har tröttnat på detta engelska röda och känner för att tuffa till vårt casa lite.
Plockar nog ner husnummer siffrorna som också är röda och målar dem med -
ja det gör jag, bäst att passa på... 
det är ju inte varje dag man känner för att måla.






Må så gott på söndagskvällen